رسانه عبری: اسرائیل و امارات پایگاه جاسوسی مشترک می‌سازند-راهبرد معاصر

رسانه عبری: اسرائیل و امارات پایگاه جاسوسی مشترک می‌سازند

یک رسانه عبری زبان فاش کرد ابوظبی و تل‌آویو در حال ایجاد پایگاه اطلاعاتی در جزیره سقطری هستند.
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۰ - ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 03
کد خبر: ۲۵۳۱۰۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ روزنامه معاریو فاش کرد، بعد از ۷ اکتبر امارات متحده عربی تلاش‌های خود را در همکاری با اسرائیل برای احداث پایگاه نظامی مشترک در جزیره سقطری واقع در ۳۵۰ کیلومتری جنوب یمن سرعت بخشیده است.

به نوشته این رسانه عبری زبان، امارات متحده از ابتدای مشارکت در ائتلاف سعودی علیه یمن در سال ۲۰۱۵ به دنبال انجام این مهم بود، اما بعد از حوادث ۷ اکتبر (عملیات طوفان الاقصی) با همکاری با تل‌آویو این مهم را شتاب بخشیده است.

به نوشته معاریو این یک پروژه بلند مدت است که در چارچوب هم پیمانی بین اسرائیل و شماری از کشور‌های عربی کلید خورده است و محوری‌ترین اعضای این پیمان هم برخی از کشور‌های حاشیه جنوبی خلیج فارس هستند که زیر چتر آمریکا این همکاری را انجام می‌دهند.

صاحبنظران به معاریو خبر دادند که بعد از حوادث ۷ اکتبر، ایجاد این پایگاه به یک نیاز مبرم تبدل شد و همین امر باعث شد تا ضرب آهنگ پیشبرد آن نیز بیشتر شود.

در همین راستا هرتسی هالیوی رئیس ستاد ارتش اسرائیل ژوئن گذشته با مایکل کورلا فرمانده منطقه مرکزی آمریکا و فرمانده هان ارتش‌های عربستان سعودیف بحرین، مصر، امارات متحده عربی، اردن و بحرین دیدار و این مسئله را مورد بحث و بررسی قرار داد. / تسنیم

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده